'Achterhalen waar het voor de klant nu werkelijk over gaat. Dat is je uitdaging als adviseur.'
‘Wie geen blauwtje durft te lopen, blijft een groentje.’
‘Laat professionals weer de nek uitsteken en niet de kop in het zand.’

Leergang Adviesvaardigheden

'Met deze cursus heb ik een grote sprong voorwaards gemaakt in mijn adviseurschap en weet ik veel beter wat voor richting in het adviesvak echt bij mij past.'  Geke Enting Countus

 

Meld je aan

voor een intakegesprek om te kijken

of deze leergang wat voor jou is.

info@movaeres.nl

 

Meer weten

Neem contact op met

Bel 0486 – 422 322
Of vraag de complete brochure aan bij  info@movaeres.nl.

 

 

Wanneer je start als adviseur is je focus vaak vooral gericht op de inhoud van je advies. Er wordt hard gewerkt om voor de klant van meerwaarde te zijn. Kennis is daarbij cruciaal. En er is meer nodig.

De klant leren inschatten in wie hij is en wat hij nodig heeft. Horen of je met de goede vraag aan de slag gaat of dat er meer speelt. Verschillende soorten klantvraagstukken herkennen, ieder met zijn eigen aanpak. 

 

In vijf stappen naar een goed advies

 

Tijdens deze opleiding leer je sturing te geven aan het adviesgesprek en de regie te houden over adviesprocessen.  Je leert jezelf kennen en waar het voor de klant om gaat. Je ontdekt je eigen stijl en je eigen grenzen in wat je weet en kunt. Dan kun je snel doorgroeien tot een adviseur van betekenis.

 

Voor wie

Dit leertraject is bedoeld voor  startende adviseurs of adviseurs die zich willen bijspijkeren in de basisvaardigheden van adviseren.

Dit traject is bedoeld voor  adviseurs die hun impact bij de klant willen vergroten en een verdere doorgroei willen maken in hun adviseurschap. 

 

Doelen

Na het leertraject hebben de deelnemers zich verder bekwaamd in:

  • de adviesvaardigheden en gespreksvoering;
  • weet je de vraag achter de vraag beter op tafel te krijgen;
  • weet je jouw adviezen duidelijker over te brengen aan de klant;
  • weet je meer werk voor collega’s binnen te halen;
  • weet je jezelf beter te positioneren.

 

Werkwijze

Het leertraject wordt opgezet op basis van de fasen van het SPAAR-adviesproces. Zowel luistertechnieken als vraagtechnieken komen uitgebreid aan de orde. De stof van het leertraject wordt afgestemd op de leervragen en eigen ontwikkeling van de deelnemers. Er wordt gewerkt vanuit de eigen adviespraktijk.

 

Programma & data

september 2018                 Intake

8 & 9 oktober 2018            Blok 1 Jij als adviseur 

5 november 2018               Intervisie

3 & 4 december 2018       Blok 2 SPAAR model

7 januari 2019                     Intervisie

11& 12 februari 2019       Blok 3. Adviesaanpak 

11 maart 2019                    Intervisie

15& 16 april 2019             Blok 4. Jouw stijl van adviseren

20 & 21 mei 2019             Eindgesprek

5 juni 2019                          Certificaatuitreiking

 

 

Praktische gegevens

Groep:     8 - 10 personen

Duur:       4 x 1,5 dag + 3 keer intervisie

Kosten:   € 2.950,- excl. BTW en excl. accommodatiekosten

 

Deze cursus wordt zowel incompany als extern gegeven.

Wanneer je buiten je organisatie deze cursus wilt volgen kan dat. Geef je dan op. Bij meerdere aanmeldingen gaan wij opzoek naar een complete groep.

 

Begeleiding

Marlies Bosker is ervaren trainer en coach n het opleiden van adviseurs. In het handzame boek "Hoe help jij je klant, of juist niet?! "omschrijft ze in vijf heldere stappen de aanpak van ieder goed (advies)gesprek.

Ze kent de dynamieken van jullie klanten en van familiebedrijven. Met haar aanpak leer je op een speelse manier jezelf en je klant beter te doorgronden.

 

Meld je aan

Dan leer je hoe jij je impact als adviseur kunt vergroten.

info@movaeres.nl